ons eigen stekje in Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Elles Donkers - WaarBenJij.nu ons eigen stekje in Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Elles Donkers - WaarBenJij.nu

ons eigen stekje in Melbourne

Door: Elles

Blijf op de hoogte en volg Elles

31 Januari 2014 | Australië, Melbourne

Hi again,

Er is weer een week voorbij, dus tijd voor een nieuwe update!
De tijd gaat zo enorm snel hier, maar dat is positief, want ik heb het hier jaloersmakend goed naar mijn zin!

Laten we beginnen bij het begin. Afgelopen zaterdag was een geweldige dag. 's Ochtends ging ik met Dennis en Angelika mee om te gaan paardrijden bij 'cowboy' Steve. Aangezien Steve genoeg paarden heeft, had hij er wel eentje die geschikt was voor mij, namelijk Amber. Leuk paardje was het. Samen met nog wat andere mensen, in totaal met 7 man, maakten we een rit van bijna 3 uur (ongeveer 30 km) door de mooie landschappen van Australie. Het was niet helemaal wat ik verwacht had, maar nog gaver! We beklommen de stijlste heuvels en galloppeerden lekker hard, want daar schijnen quarterhorses (een paardenras) wel goed in te zijn.
Na de rit werd ik zelfs uitgenodigd om een keer vaker mee te rijden, of zelfs mee te gaan naar een endurance wedstrijd. Dat is een lange afstandswedstrijd, waarbij je minimaal 40 km rijdt. Misschien ga ik dat wel doen, als het uitkomt. In ieder geval een goede kans om dat eens uit te proberen! Ook een leuk feitje: Dennis was afgelopen jaar kampioen endurance rijden in Victoria.

Nadat we terugkwamen van de geweldige rit, konden we meteen verder gaan met de voorbereidingen van Ilona's birthday party. Jaelah en Ilona hadden in de tussentijd al heerlijke cake en fingerfood (lekkere bladerdeeghapjes) gemaakt. 's Avonds kwamen er nog wat mensen die Angelika en Dennis uitgenodigd hadden om het barbecue feestje compleet te maken. Ook kwam Rebecca, een mede honours student, die ook in Melbourne is voor haar bachelorscriptie. Wat is het heerlijk om buiten te zitten in januari met eigengemaakte hamburgers, hapjes en wijntjes. Daarbovenop nog eens een geweldig uitzicht vanuit de tuin, wat wil je nog meer!

Zondag hadden we een lui relaxdagje. Natuurlijk uitslapen en daarna lekker zonnen in het gras. 's Avonds met z'n allen de tennisfinale van de Australian open gekeken. Niet helemaal mijn ding, maar wel gezellig. Die avond heb ik zelfs een kipsatestokje van de bbq geprobeerd, haha.

Toen hadden we ook nog geluk dat het zondag Australia day was. Blijkbaar hebben de Australiers een dag de tijd nodig om daarvan bij te komen, dus krijgen ze op maandag ook nog eens vrij. Waarom hebben wij dat niet met Koningsdag? Dusss maandag ook een relaxed dagje. Heerlijk in de hangmat liggen, en toch literatuur lezen. Goede combinatie :). Jaelah had die avond ook een heerlijke vegetarische pasta gemaakt op recept van Angelika: met spinazie, tomaten, knoflook en parmezaanse kaas. Jammie!

Dinsdag zijn we eindelijk weer naar de uni geweest om toch nog maar wat nuttigs te doen in onze tijd hier. Aangezien het 43 graden was en we geen airco op ons kantoortje hebben, zijn we in de koele bibliotheek gaan zitten. Woensdag was verder ook niet zo bijzonder. Weer een lekker weertje en wat literatuur geordend voor mijn scriptie.
Dennis en Angelika gaven ons alvast een toepasselijk housewarming kadootje: een doos vol chocoladepasta (12 potten). We hadden namelijk in anderhalve week tijd al 3 potten leeg, oeps..
De laatste avond bij Dennis en Angelika hebben we een Australische klassieker gekeken: the man from snowy river. Leuke film om te leren over de Australische cultuur en geschiedenis, met ook een dosis humor er in. Jaelah, Ilona en ik hadden ook nog eens hollandse appelflappen gebakken, die erg goed gelukt waren, al zeg ik het zelf. Met een bol vanille ijs erbij smaakt dat erg goed. Dennis heeft wel 10 keer gezegd hoe delicious en fantastic het wel niet was.

En toen kwam de dag dat we ons eigen stekje in konden trekken. Alle papieren getekend, flinke boodschappen gedaan en een grote schoonmaak, want dat was wel even nodig. Natuurlijk wilden we er een gezellig optrekje van maken, dus hebben we wat tijdgeschriften gepakt om leuke plaatjes of teksten uit te knippen en op de muur te plakken. Nu hebben we dus een fotomuur, een 'eetmuur' (plaatjes van taart, ijs, lekkere drankjes) en een quotes/mannenmuur. Nu is het helemaal ons eigen plekje :).
Mocht iemand het adres willen weten: 662 Blackburn Road, VIC 3168, room 1-05C, Clayton, Melbourne.
We hebben trouwens een appartement met 2 slaapkamers, 2 badkamers, een woonkamer, keuken en balkon. Wel een slaapkamer delen dus, maar dat is niet zo erg. Het enige nadeel van ons stekje is dat we geen internet hebben, maar dat is een goede manier om af te kicken van whatsapp, facebook, etc..

Vrijdag was/is weer een hele dag universiteit. Vanmiddag hebben Jaelah en ik een gesprek gehad met PuiTzan. Met haar gaan we samenwerken voor ons onderzoek. Het onderzoek klinkt heel interessant en leuk om te doen. Het enige probleem is dat we heel strak moeten plannen om alles gedaan te krijgen. Maar alles komt goed! Als het goed is kunnen we half februari echt beginnen met de interventie (videomodeling). Echt zin in!

Ik ga maar weer eens afronden, want volgens mij is het verslag weer lang genoeg. Dit weekend hebben we weer leuke dingen op het programma: vanavond zwemmen, morgen naar het strand en zondag de stad in (wel met 40+ graden). Wij vermaken ons dus nog wel even!

Veel liefs,
Elles

• 01 Februari 2014 - 16:37

Willy Jans:

Hoi Elles
    Meid wat zul een te gekke tijd daar hebben. Geniet er maar lekker van.
    En o ja, dan ook nog aan je opdrachten werken!!!

• 02 Februari 2014 - 22:04

Petra Martens:

haa Elles,
    Super leuk en gezellig wat je allemaal doet daar in australië.
    Geniet ervan en suc 6 met je studie.
    liefs petra