bezoekjes uit Nederland, altijd leuk! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Elles Donkers - WaarBenJij.nu bezoekjes uit Nederland, altijd leuk! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Elles Donkers - WaarBenJij.nu

bezoekjes uit Nederland, altijd leuk!

Door: Elles

Blijf op de hoogte en volg Elles

24 Februari 2014 | Australië, Melbourne

Hi again!

Vandaag (weer) een rustig dagje op de uni, dus tijd genoeg om weer een blog te schrijven! Ik heb hier nog 5 weken te gaan, maar ik weet zeker dat ik zo weer in Nederland ben! Wat vliegt de tijd hier zeg.

Ik was mijn vorige verslag geeindigd bij de dag dat mam eten voor ons kwam koken. Altijd goed! Die dag zijn Jaelah en ik begonnen met het bellen naar ouders om kinderen voor ons onderzoek te vinden. Altijd even spannend om het eerste telefoontje te doen. Uiteindelijk een paar telefoontjes gedaan met wat potentiele participanten voor ons onderzoek! Soms wel een kwartier aan de telefoon gehangen, omdat moeders het hele levensverhaal over hun kind kwijt wilden..

De rest van de week was weer ongeveer op de automatische piloot. Zo gewend zijn we hier al aan ons ontspannen leventje. Het Australische leven is zo veel meer ontspannen dan het Nederlandse leven. Dat gaat nog een shock worden als ik weer in Nederland ben, het koude kikkerlandje.
Zo ziet de week er ongeveer uit: elke dag naar de uni, op woensdag lekker volleyballen, een keertje zwemmen, avondje film kijken en eventueel een middagje zonnen in het park. En dan is het alweer weekend, dus tijd voor nog meer leuke dingen!

Op vrijdagmiddag heb ik nog even vrij genomen om met mama de stad in te gaan. Lekker shoppen, kletsen, terrasje pakken en lekker eten. In het shopping centre werden we nog mooi opgemaakt, dus het was een super moeder-dochter uitstapje! Helaas 's avonds mama alweer uit moeten zwaaien, want ze had graag nog wat langer van de Australische rust, de vriendelijke mensen en het heerlijke weer genoten.

In het weekend wilden we weer een poging wagen om te shoppen, maar de kledingwinkels in Brandon park shopping centre vielen helaas een beetje tegen. Wat wel een erg leuke ervaring was, was de Old Melbourne Gaol (gevangenis). Je kon er in alle cellen kijken en interessante verhalen lezen over onder andere Ned Kelly, een beroemde crimineel in Australie. Hij wordt ook wel vergeleken met Robin Hood. Maar het leukste was toch wel de arrestatie in het politiebureau. Met zo'n 30 man tegelijkertijd werden we gearresteerd. Mannen en vrouwen in aparte rijen, controle op wapens en vragen beantwoorden met 'Yes, sergeant!' of 'No, sergeant!'. We werden opgesloten in een cel en natuurlijk mochten we een echte mug-shot maken, zie foto. Het zag er allemaal vrij oud uit, maar het politiebureau werd nog gebruikt tot 1994!

Afgelopen week heb ik in ieder geval alvast de eerste versie van mijn introductie afgerond. Nu hoef ik alleen nog maar de methode hier te schrijven, maar daar heb ik dus nog tijd genoeg voor! Deze week was weer vrij standaard en ging ook zo voorbij! Wel hebben we in het Elwyn Morey Centre een sessie met kinderen van 4 tot 6 jaar geobserveerd. Het is een voorschools centre om kinderen met autisme of andere ontwikkelings vertragingen voor te bereiden op de basisschool. Alles is heel gestructureerd zodat de kinderen leren hun aandacht bij een taak te houden en te luisteren naar instructies. Heel interessant! Zelfs zo leuk, dat ik bedacht dat het leuk zou zijn om daar ook nog een paar weken vrijwilligerswerk te doen. En dat gaat lukken, want morgen ga ik de eerste keer meelopen met een sessie. Leuk om te doen, leerzaam en ook nog eens goed voor mijn cv!
Die week hebben we trouwens voor het eerst weer kunnen klagen over het weer. We hadden het bijna gemist. 2 dagen regen en het voelde weer net zoals in Nederland, haha.
Jaelah en ik hebben ook een nieuw koffietentje/restaurantje op de uni ontdekt: cinque lire. Heerlijke koffie's met speciale smaken en lekkernijen. Jammie! Dat zal vanaf nu een traditie worden voor ons om daar elke week heen te gaan.
Op vrijdag had ik weer het geluk dat ik mocht gaan paardrijden met Angelika. Dennis was naar Nieuw-Zeeland, dus mocht ik op Boss rijden. Lekker 2 uurtjes gereden.

Afgelopen weekend zijn we dan eindelijk een keer geslaagd met shoppen. Allemaal een jurkje gekocht, en ik had een nieuw mauwloos blousje en oorbellen. Leuk, leuk! Alleen nog voor elkaar zien te krijgen dat het ook nog in mn koffer past de terugreis.. Maar dat zien we later wel weer!
's Avonds zijn we naar White Night Melbourne geweest. We hadden een festival verwacht met veel muziek, maar dat was het niet. Melbourne is echt een stad vol kunst, dus er werd veel gedaan met lichten, projecties op gebouwen enzovoorts. Op zich wel leuk om een keer gezien te hebben. Ook nog een 'spannende' act gezien van een man die zijn lichaam door een tennisracket haalde. Hoe bedenk je het om dat te kunnen?

Gisteravond zijn papa en Rob ook in Melbourne gearriveerd, dus vanavond komen ze gezellig op bezoek in ons appartementje. Voor woensdag hebben we Philip Island nog op de planning staan met zijn allen, dus het gaat weer een leuk weekje worden!

Zo, nu zijn jullie weer helemaal up to date!
Alvast een fijne carnaval allemaal!

Veel liefs, Elles



  • 24 Februari 2014 - 09:01

    Petra Martens:

    Geweldig wat je weer allemaal gedaan en gezien hebt. Geniet er nog van. Wij vieren lekker carnaval.
    Doei..... groetjes Petra

  • 27 Februari 2014 - 14:30

    Emma Massop:

    Hallo Elles,

    Even ontspannen hier in de bieb dus maar eens al die mooie verhalen lezen,
    je hebt het super naar je zin daar dat lees ik wel !
    Geniet nog maar heel erg daar.

    Liefs uit het lekker koude Nederland

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elles

Actief sinds 21 Dec. 2013
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 5382

Voorgaande reizen:

27 December 2013 - 31 Maart 2003

Australie

Landen bezocht: