living the good life - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Elles Donkers - WaarBenJij.nu living the good life - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Elles Donkers - WaarBenJij.nu

living the good life

Door: Elles

Blijf op de hoogte en volg Elles

11 Februari 2014 | Australië, Melbourne

Hallo allemaal,

Daar ben ik weer. Alweer bijna op de helft van mijn tijd in Australie! Tijd voor een nieuwe blog, want we hebben weer genoeg leuke dingen gedaan! En allemaal bij een temperatuurtje van gemiddeld bijna 30 graden. Ideaal dat het hier nu zomer is. Wel vreemd dat het in Melbourne de ene dag 40 graden kan zijn, en de volgende dag ineens 20.

Het weekend van 31 januari zijn we sportief begonnen, want we hadden een tien ritten kaart gekocht voor het zwembad. De eerste keer 30 baantjes gezwommen, vond ik nog best netjes.
Op zaterdag zijn we heerlijk naar St. Kilda beach geweest. Eigengemaakte pastasalade meegenomen en heerlijk genieten van zon, zee en strand. Ook was er een heel oud pretpark in St. Kilda, namelijk Luna Park. Gegarandeerd vermaak bij de lachspiegels. Na een dagje genieten heb je natuurlijk ook zin in een ijsje, dus hebben we frozen yoghurt geprobeerd. Je kunt zelf je bakje vullen met alle soorten ijs, fruit, chocolaatjes, nootjes etc. Wat je maar lekker vind. Uiteindelijk zet je je bakje op de weegschaal en je betaalt voor het aantal gram. Dus als je iets te enthousiast bent geweest, kom je erachter dat je voor de prijs van je frozen yoghurt wel 50 mc donalds ijsjes kunt kopen! Haha. Want bij mc donalds zijn de ijsjes maar 30 cent! Zo ongeveer het enige goedkope 'eten' in Australie.
Zondag hadden we besloten om maar eens wat meer van Melbourne te gaan bekijken. Al snel kwamen we in de art gallery die heerlijk verkoeld was met airconditioning (het was meer dan 40 graden buiten). Daar hebben we ons dan ook de hele middag vermaakt. Kunst over de hele wereld, zelfs Nederlandse schilderijen! Ook hebben we onze eigen kettingen gemaakt en onze nagels laten lakken. Allemaal gratis! Na een snelle hap in het centrum bij lord of the fries was het tijd om weer naar huis te gaan. Helaas waren we niet zo snel thuis als dat we gehoopt hadden. Verkeerde trein pakken en er 20 minuten later pas achterkomen is niet zo slim. Toen we op station Batman waren, was het toch wel heel verdacht dat we dit station de heenweg nog niet gezien hadden. Dus maar snel het volgende station uitgestapt en de reis vervolgt. Gelukkig hadden we nog de laatste bus terug kunnen halen.

De week daarna weer naar de uni geweest om aan onze scriptie te werken. Maar eerlijk gezegd zijn we zo ongeveer maar de helft van de tijd echt nuttig bezig. Zal wel weer wennen worden als we terug komen in Nederland!
Dinsdag kwamen Dennis en Angelika bij ons op bezoek en bij ons eten. We hadden heerlijke alcoholvrije coctails gemaakt, want ze deden mee aan febfast, oftewel geen alcohol drinken in februari. Natuurlijk hadden we ook lekker gekookt en als toetje weer appelflappen met vanille ijs. Het was een gezellig avondje! Dennis en Angelika waren ook blij met het kadootje wat we voor ze hadden gekocht: een mandje vol met toepasselijke spullen. Lampjes voor in de tuin, een bordje met: it doesn't matter if the glass is half full or half empty, there is always space left for more wine in it! en chocolaatjes etc.
Op woensdag gingen Ilona en ik het social volleyball op de universiteit uitproberen. Dat was een hele ervaring! Allemaal Aziaten, want die zijn hier ontzettend veel in Australie. Mannen en vrouwen door elkaar. Het was een training van wel 3 uur, meer dan lang genoeg. Sommigen waren best wel goed, maar anderen konden er helemaal niks van. We hebben heel lang partijtje gedaan, wat op zich wel leuk was. Het was in ieder geval leuk genoeg om het nog een keer te proberen.

Donderdagavond begon ons tripje naar Sydney! Wat is dat een gave stad! Ik weet het, ik ben er ook al met Wouter geweest, maar anders zou ik in mn eentje achterblijven.. Goed excuus dus om nog een keer te gaan. We waren met zn vieren: Rebecca, Ilona, Jaelah en ik. Hier maakte ik kennis met het backpackers leven, want we sliepen in een hostel. Dat was wel even wennen hoor! De eerste avond zaten er twee kakkerlakken op de badkamer, bah! Gelukkig was dat wel de enige keer dat we ze gezien hebben.
De eerste dag in Sydney hebben we een mooie wandeling door de stad gemaakt. Even naar de art gallery geweest, de botanische tuin gezien en bij het opera house geweest. Ergens in een parkje onze stokbrood met kaas opgegeten met prachtig uitzicht op de harbour bridge en het opera house. Dat is pas echt het goede leven! 's Avonds heerlijk pizza gegeten in een gezellig restaurantje. Ten eerste mochten we al gratis biertjes proeven, en later wonnen we ook nog een bier bij de loterij!
Op zaterdag zijn we naar de Blue Mountains geweest. Met de hop on hop off bus kun je overal uit- en instappen waar je zelf wil. Ook hier was ik al geweest, maar het blijft een geweldig mooi national park. Lekker gewandeld in de schaduw en genoten van de prachtige uitzichten. 's Avonds hebben we kennis gemaakt met het uitgaansleven in Sydney! Echt een hele leuke avond/nacht gehad. Het enige dingetje was dat de meiden allemaal hoge hakken en jurkjes droegen, terwijl ik gewoon op mn allstars liep, met een kort broekje en een hempje. Achja. Ik heb me prima vermaakt. De Australiers beginnen heel snel een praatje met je, dus dat is wel leuk. Wel denkt bijna iedereen dat we uit Duitsland komen. Sommigen weten niet eens dat Nederland bestaat! Hoewel ze Amsterdam dan weer wel allemaal kennen..
Zondag natuurlijk uitgeslapen en daarna naar het beroemde Bondi beach geweest. Heel druk, maar erg leuk strand met hoge golven en veel surfers. Ons weekend afgesloten met een hapje eten bij scary canary en een ijsje bij de mac.. Top weekend gehad!
Helaas ging op maandag de wekker al om half 6, want om 6 uur moesten we klaar staan voor de shuttle bus naar het vliegveld.
Eenmaal in Melbourne op het vliegveld, heb ik nog een tijdje gewacht om daarna mama weer te zien! Gezellig bijgekletst, haar de uni laten zien en in ons appartementje gegeten. Thanks mam, voor de stroopwafels en de leuke lampjes om ons huisje te versieren!

En dat was het dan weer! Vandaag hebben we het geluk dat mam voor ons gaat koken, dus dat zal wel goed komen. Voor de geinteresseerden, alles is goed met haar. Ze heeft een erg leuke, mooie reis gehad met hoogtepunten en tegenslagen. Maar respect dat ze dit allemaal in haar eentje doet.
Ik zal proberen wat zon jullie kant op te sturen!

Veel liefs, Elles
en de groetjes van mam

• 11 Februari 2014 - 08:27

Maud:

Opnieuw een super leuk reisverslag Elles.
    Nog veel plezier in de komende weken, maar dat komt denk ik wel goed!
    Tot snel!!
    x